Ekstraklasa sprzedała prawa mediowe na kraj i zagranicę na lata 2019-2021

Ekstraklasa sfinalizowała negocjacje w najważniejszych obszarach praw mediowych na sezony 2019/20 oraz 2020/21. Ligowa spółka sprzedała prawa do pokazywania skrótów meczów w telewizji w Polsce, prawa do transmisji meczów na wybranych rynkach międzynarodowych oraz prawa bukmacherskie. W wyniku strategicznej decyzji Ekstraklasa będzie rozwijać własne media, w ramach których od najbliższego sezonu będzie pokazywać skróty meczowe oraz transmisje na żywo dla użytkowników w krajach nieobjętych wyłącznymi umowami licencyjnymi.
Ekstraklasa zwiększyła środki dla klubów do ponad 164 mln zł za sezon 2018/19

Ekstraklasa wysłała do klubów kolejne 5 mln zł za sezon 2018/19 dzięki dodatkowym wpływom uzyskanym przez ligową spółkę z umów sponsorskich i wygenerowanym oszczędnościom. Zostaną one podzielone według obowiązującego dotychczas algorytmu. W sumie Ekstraklasa przekazała klubom za miniony sezon 164,3 mln zł: 160 mln zł w gotówce oraz 4,3 mln zł w barterze. 7 mln zł otrzymał także siedemnasty akcjonariusz spółki – Polski Związek Piłki Nożnej.
Ekstraklasa wypłaciła klubom 155 mln zł gotówki

Ekstraklasa S.A. wypłaciła 16 klubom 155 mln zł wpływów gotówkowych za sezon 2018/2019. To o 4,5 mln zł więcej niż w poprzednim sezonie i kolejna rekordowa wartość przekazana klubom przez ligową spółkę. Przychody zostały podzielone między kluby na podstawie modelu podziału obowiązującego od czterech lat. Największe kwoty trafiły do Legii Warszawa, Piasta Gliwice i Lechii Gdańsk.
Mecze LOTTO Ekstraklasy w TVP od 27. kolejki tego sezonu

Rozgrywki LOTTO Ekstraklasy już w marcu trafią na antenę Telewizji Polskiej. Platforma nc+ udzieliła sublicencji TVP na transmisję meczów w rundzie wiosennej, na co zielone światło dała Ekstraklasa S.A. W rezultacie w telewizji otwartej pokazywane będzie jedno spotkanie w każdej z ostatnich 11 kolejek bieżącego sezonu, równolegle do transmisji w nc+. Najbliższy mecz, który będzie można obejrzeć w TVP, to hit Wisła Kraków – Legia Warszawa zaplanowany na 31 marca.
Ekstraklasa z Nagrodą Biznesu Sportowego DEMES za najlepsze social media

Już po raz drugi Ekstraklasa została doceniona za oryginalne i innowacyjne prowadzenie kanałów w social mediach. Podczas corocznej Gali Sportu i Biznesu przedstawiciele najpopularniejszej polskiej ligi odebrali Statuetkę DEMES za rok 2018.
Ekstraklasa rusza ze sprzedażą praw mediowych bukmacherom

Ekstraklasa S.A. formalnie rozpoczyna etap sprzedaży audiowizualnych praw bukmacherskich na lata 2019/20 i 2020/21. Ich komercjalizacja to wspólny projekt spółki ligowej i platformy nc+, głównego nadawcy telewizyjnego Ekstraklasy od 1995 roku. W pierwszej kolejności do złożenia ofert zostaną zaproszone licencjonowane firmy bukmacherskie działające na polskim rynku. Podpisanie umów z wyłonionymi w przetargu partnerami, jeśli zostaną oni wyłonieni, ma nastąpić do 30 kwietnia br. Do końca sezonu ligowa spółka zamierza też sprzedać prawa do pokazywania skrótów w telewizji i internecie oraz prawa międzynarodowe.
Ekstraklasa uruchamia ligowe rozgrywki e-sportowe

Ekstraklasa Games – największy w historii turniej gry FIFA w Polsce, w którym wziąć udział może każdy, kto gra w najpopularniejszą grę piłkarską na rynku, rozpocznie się już 5 marca br. Tym samym Ekstraklasa dołącza do ekskluzywnego grona lig, które uruchomiły swoje rozgrywki esportowe – m.in. Premier League, Bundesligi, La Ligi, Ligue 1 i MLS. W turnieju będzie mógł wziąć udział każdy, najlepsi gracze reprezentujący kluby zostaną wyłonieni w kwalifikacjach. Rozgrywki w fazie ligowej i wielki finał będą transmitowane przez Polsat Games.
Ekstraklasa zainwestowała w technologie ponad 30 mln zł w ciągu 2 lat

Ekstraklasa SA tylko w ciągu ostatnich dwóch lat zrealizowała innowacyjne projekty technologiczne o wartości ponad 30 mln zł. W rezultacie znalazła się w gronie najbardziej zaawansowanych technologicznie lig w Europie obok takich krajów jak Niemcy, Francja czy Hiszpania.